Sider

mandag den 2. marts 2009

World of Dogs

Indtil videre er min Cadillac tegning stadig "i garagen."

I stedet har jeg startet en tegning i en serie, som jeg også har haft i tankerne i meget lang tid. Tematitlen er "World of Dogs". Jeg har tegnet adskillige thumbnailskitser, med forskellige racer.

Denne hedder World of Dogs - "Good companion" og er med mops'er.

Jeg har ændret lidt på kompositionen ift. thumbnailskitsen, bl.a. ved at udelade hunden helt til venstre.

Det er ren farveblyant og på Hähnemühle Nostalgie papir.

Historien bag billedet: Dette er en konstrueret komposition, men jeg ønsker at fortælle en historie om disse charmerende hunde: De er placeret i en stue, da racen ikke har et egentligt job for os mennesker, men en ligeså vigtig rolle, nemlig at være et vidunderligt selskab for sin ejer.



Ingen kommentarer: