Sider

fredag den 20. juni 2008

Tip! - idebog

Lav en idebog. Jeg bruger selv en spiral-blok, ca A5 format. Heri skriver og tegner jeg de ideer til tegninger og kompositioner, jeg får.
Ideer har en tendens til at blive glemt over tid (også selv om du i nuet er sikker på at du kan huske dem), så det er en rigtig god ide, at få dem nedfældet, så snart de opstår.
Så får du en "bank" at kigge i, den dag du føler, at du ingen ideer har. Desuden virker det som om een ide fører til flere, så det er godt for kreativiteten.

1 kommentar:

Rosanna sagde ...

Hvor er det egentligt pudsigt, at du skriver det med idébogen. Jeg plejer at have en bog med i min taske. I den bog skriver jeg alle de ting jeg gerne vil lave: sy, strikke, male osv, men det skøre er: jeg skriver også de ting jeg gerne vil tegne.... i stedet for at lave en hurtig skitse! Skørt, ikke? Jeg må tage mig sammen og lave skitser i stedet - sammen med noter, så jeg senere kan forstå mig selv :O)
Hav en god søndag aften